انجمن مدیران و راهبران شبکه

انجمن مدیران و راهبران شبکه

Network Managers and Administrators
انجمن مدیران و راهبران شبکه

انجمن مدیران و راهبران شبکه

Network Managers and Administrators

کلام اول

تفاوت است بین دانستن و فهمیدن.
دانستن و حتی فهمیدن نسبی است. می توان به جرات گفت آنکه مدعی است همه چیز را می داند و برای هر پرسشی ،پاسخی خام دارد، نادان است.(دکتر شریعتی)


دوست و همکار گرامی، هدف از راه اندازی این وبلاگ ایجاد پایگاهی است برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و مهارت هایی که در مدت حدود ۶ سال سابقه کاری در حین طراحی، مدیریت و نگهداری شبکه های سازمانی بزرگی همچون شبکه سوئیچینگ و اتاق سرور سازمان آستان قدس رضوی آموخته ام. اگر شما جزو همکاران من باشید حتما تا اکنون بارها طعم اضطراب و استرس ناشی از ایجاد شرایط بحران نظیر Crash کردن هارد سرور ها، از بین رفتن تنظیمات RAID و از دست رفتن اطلاعات، Crash کردن سیستم عامل سرویس های حیاطی شبکه نظیر Active directory و Mail server و یا بروز وضعیت مشکوک در شبکه بواسطه حمله ناجوانمردانه ویروس های نوظهور و بالاخره اختلال و  disaster state در شبکه سوئیچینگ و  routing را تجربه کرده اید. در این سال ها، هر بار که در حین کار به مشکلی بر می خوردم، جستجو در اینترنت و یافتن سر نخی هرچند کوچک در میان پست های نوشته شده در وبلاگ ها، روزنه امیدی بود که اکثر مواقع هم نتیجه مثبتی به همراه داشت. برخی از این مطالب بی هیچ چشم داشتی آنقدر کاربردی و آموزنده نگارش شده بود که احساس می کردم من هم باید روزی سهم خود را در قبال این  حرکت سخاوتنمندانه ادا نمایم. نکته جالب و قابل تأمل اینجاست که اکثر این مطالب توسط کارشناسان غیر ایرانی نگارش شده است.

خوشحالم که بالاخره با کاهش مسئولیت اجرایی در این روزها این فرصت را پیدا کردم که به آرزوی دیرینه خود تحقق بخشیده و این وبلاگ را راه اندازی نمایم. امیدوارم با همت و همکاری شما دوست و همکار عزیز، این وبلاگ به زودی تبدیل به مرجعی غنی و محلی برای تبادل نظر مدیران و راهبران فارسی زبان شبکه گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد